Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Posuzování projektů výzkumu a vývoje z pohledu zákona o daních z příjmů
Kolářová, Magdalena ; Osladil, Petr (oponent) ; Brychta, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá řešením projektů výzkumu a vývoje z hlediska daní z příjmů v obchodní korporaci. Práce vymezuje legislativní úpravu předmětné problematiky. Na základě získaných poznatků je vytvořena metodická příručka, využitelná v obchodní korporaci při řešení projektů výzkumu a vývoje v souladu s daněmi z příjmů. Vytvořenou metodickou příručkou jsou v diplomové práci vyhodnoceny vybrané projekty výzkumu a vývoje v existující korporaci. V závěru diplomové práce jsou uvedeny modelové příklady situací, které mohou při realizaci projektů výzkumu a vývoje nastat a jejich finanční dopady pro korporaci.
Využití orientačního běhu na 1. stupni základní školy
Sedláčková, Jana ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím orientačního běhu jako vzdělávacího nástroje na 1. stupni základní školy. Jejím cílem je vytvořit metodickou příručku pro učitele, která jim pomůže zařadit orientační běh do výuky. Teoretická část je rozdělena na tři hlavní kapitoly. První kapitola vymezuje problematiku naplňování vzdělávacích cílů vzhledem ke kurikulu, druhá kapitola se věnuje dítěti mladšího školního věku a jeho vývoj z hlediska orientace a pohybových možností a třetí část je věnována charakteristice orientačního běhu, základní principy včetně jeho historie a vývoje tohoto sportu. Praktická část se zaměřuje na tvorbu metodické příručky pro učitele. Ta obsahuje konkrétní informace o tom, jak začlenit orientační běh do výuky na 1. stupni základní školy. Jsou zde uvedeny hry a aktivity, které na sebe navazují v náročnosti. Výstupem této práce je komplexní metodická příručka, která poskytuje učitelům prostředky a nápady pro efektivní začlenění orientačního běhu do výuky na 1. stupni základní školy. Aktivity, které jsou použity v metodické příručce, jsou navrženy s ohledem na zábavnost a interaktivitu. Zároveň se přizpůsobují potřebám účastníků a jsou koncipovány tak, aby byly co nejefektivnější a co nejvíce podporovaly motivaci a zájem žáků o téma orientačního běhu. Metodickou příručku...
Problematika organizování veřejného maratónu v běhu na lyžích
Gazdačková, Lucie ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Finková, Dana (oponent)
Název práce: Problematika organizování veřejného maratónu v běhu na lyžích Cíle práce: Cílem této diplomové práce je identifikovat všechna úskalí při plánování, realizaci a vyhodnocení veřejného maratónu v běhu na lyžích. Dále by práce měla posloužit jako metodický návod pro organizaci masového závodu. Metoda: Při řešení byla použita metoda analýzy dokumentů, které se zabývají danou problematikou. Dalším zdrojem byly dlouholeté organizační zkušenosti LK Slovan Karlovy Vary s pořádáním masového závodu. Výsledky: Diplomová práce byla zpracována a vznikl tak podrobný návod k organizaci masového závodu. Hlavním přínosem této diplomová práce je, že může sloužit jako průvodce začínajícím organizátorům masových závodů. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části je přehledně zpracována historie masových závodů v běhu na lyžích u nás i ve světě. Dále jsou zde vytyčena pravidla pro masové závody a také teoreticky rozepsán proces organizování sportovních akcí z hlediska ekonomického, marketingu a managementu. V praktické části se podrobně zabýváme přípravnou fází, realizační fází a závěrečným dokončením závodu. Klíčová slova: Běh na lyžích, masový závod, sportovní akce, metodická příručka
Pojďme oživit nedávnou historii ... aneb jak na výuku soudobých dějin na středních školách
Hofnerová, Marcela ; Mücke, Pavel (vedoucí práce) ; Vaněk, Miroslav (oponent)
Diplomová práce s názvem Pojďme oživit nedávnou historii … aneb jak na výuku soudobých dějin na středních školách je pojata formou metodické příručky pro učitele středních škol, kteří by chtěli zajímavě, badatelsky a efektivně pojmout svou výuku soudobých dějin. Jsou zde nastíněny překážky, kvůli kterým se pedagogové soudobým dějinám vyhýbají, dále jsou v této práci porovnány a zhodnoceny učebnice dějepisu, jež patří mezi nejčastěji užívané při výuce na středních školách. Též je patrno, kolik prostoru je soudobým dějinám v těchto učebnicích věnováno a která témata soudobých dějin preferuje rámcový vzdělávací program. Práce je zaměřena na československé a české soudobé dějiny, k nimž předkládá možnosti využívání různých internetových platforem, jež jsou učitelům přímo určeny nebo z nich mohou čerpat inspiraci pro svou výuku. V neposlední řadě též nabízí několik aktivit zahrnujících práci s prameny či jinými dobovými artefakty, jichž lze v hodinách využít. Zároveň upozorňuje na možnosti tematických exkurzí s doplňujícím materiálem, kterými je možno výuku efektivně doplnit. V práci je představen rovněž malý výzkum, jehož úkolem je zmapování postoje učitelů dějepisu k výuce soudobých dějin.
Posuzování projektů výzkumu a vývoje z pohledu zákona o daních z příjmů
Kolářová, Magdalena ; Osladil, Petr (oponent) ; Brychta, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá řešením projektů výzkumu a vývoje z hlediska daní z příjmů v obchodní korporaci. Práce vymezuje legislativní úpravu předmětné problematiky. Na základě získaných poznatků je vytvořena metodická příručka, využitelná v obchodní korporaci při řešení projektů výzkumu a vývoje v souladu s daněmi z příjmů. Vytvořenou metodickou příručkou jsou v diplomové práci vyhodnoceny vybrané projekty výzkumu a vývoje v existující korporaci. V závěru diplomové práce jsou uvedeny modelové příklady situací, které mohou při realizaci projektů výzkumu a vývoje nastat a jejich finanční dopady pro korporaci.
Problematika organizování veřejného maratónu v běhu na lyžích
Gazdačková, Lucie ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Finková, Dana (oponent)
Název práce: Problematika organizování veřejného maratónu v běhu na lyžích Cíle práce: Cílem této diplomové práce je identifikovat všechna úskalí při plánování, realizaci a vyhodnocení veřejného maratónu v běhu na lyžích. Dále by práce měla posloužit jako metodický návod pro organizaci masového závodu. Metoda: Při řešení byla použita metoda analýzy dokumentů, které se zabývají danou problematikou. Dalším zdrojem byly dlouholeté organizační zkušenosti LK Slovan Karlovy Vary s pořádáním masového závodu. Výsledky: Diplomová práce byla zpracována a vznikl tak podrobný návod k organizaci masového závodu. Hlavním přínosem této diplomová práce je, že může sloužit jako průvodce začínajícím organizátorům masových závodů. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části je přehledně zpracována historie masových závodů v běhu na lyžích u nás i ve světě. Dále jsou zde vytyčena pravidla pro masové závody a také teoreticky rozepsán proces organizování sportovních akcí z hlediska ekonomického, marketingu a managementu. V praktické části se podrobně zabýváme přípravnou fází, realizační fází a závěrečným dokončením závodu. Klíčová slova: Běh na lyžích, masový závod, sportovní akce, metodická příručka
Experimentální výuka fyziky na ZŠ s využitím systému Pasco
MAREK, Jan
Diplomová práce "Experimentální výuka fyziky na ZŠ s využitím systému Pasco" se zabývá podporou digitální techniky ve výuce, ukazuje nové využití informačních systémů na druhém stupni základní školy. Zaměřuje se na využívání specializační sady měřících sond, senzorů a dalšího příslušenství při experimentální výuce. Dále se zaměřuje na využívání těchto pomůcek na vybraných základních školách ve zvolených předmětech. Celá práce bude sepsána ve smyslu příručky pro učitele fyziky, bude obsahovat informace o dostupných produktech na českém trhu, sadu experimentálních příkladů na různá témata, včetně řešení, výzkum týkající se využívání experimentálních systémů na školách a výzkum mezi žáky, zda tyto pomůcky ulehčují pochopení tématu. Součástí práce bude natočená ukázka experimentální hodiny fyziky, za využití systému Pasco.
Projektová a problémová výuka tématického okruhu Rozmanitost přírody na I. stupni ZŠ
ČECHOVÁ, Lenka
Hlavním cílem diplomové práce je vypracování vlastního konceptu výukového materiálu věnující se výuce Rozmanitosti přírody na 1. stupni základních škol s využitím zásad projektového vyučování a jeho možností výuky mimo prostředí základní školy. Navržený výukový materiál je vytvořený v podobě metodické příručky, která obsahuje pracovní listy k navrženým projektům zabývající se tématem Rozmanitost přírody. Metodická příručka pro učitele, která je určena jako pomocník v práci s navrženými projekty. Učební text odpovídá zásadám definovaným platnými vzdělávacími dokumenty. Teoretická část je zaměřena na zhodnocení významu tématu práce v kontextu RVP ZV a ŠVP sledovaných škol. Další kapitoly se věnují funkční analýze učebnic a pracovních sešitů pro 1. stupeň ZŠ a zhodnocení významu projektového vyučování ve výuce prvouky, přírodovědy a vlastivědy.
AKTIVIZUJÍCÍ A ALTERNATIVNÍ METODY VE VÝUCE MÍSTNÍHO REGIONU NA PŘÍKLADU SVĚTLÉ NAD SÁZAVOU
KÖNIGER, Daniel
Cílem diplomové práce je návrh možností využití aktivizujících a alternativních výukových metod ve výuce místního regionu na příkladu Světlé nad Sázavou. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou podrobněji rozebrány aktivizující a alternativní výukové metody, které lze využít ve výuce místního regionu. Další kapitoly teoretické části se zabývají stručnou geografickou charakteristikou vybrané oblasti a postavením výuky místního regionu ve vzdělávacích programech. Praktickou část, sestavenou na základě vlastních zkušeností a dotazníkového šetření shrnující způsoby výuky místního regionu na základních školách, tvoří pracovní učebnice a metodická příručka pro učitele s využitím aktivizujících a alternativních metod. Vše vychází z platného Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.